Onze missie

Met de Concept Store versterkt Kreapaint zijn aanwezigheid op de markt en bewijst ze dat, door gebruik te maken van haar jarenlange expertise en knowhow, de projectmarkt een perfecte aanvulling voor de particuliere markt is. Of hoe B2B (business-to-business) veel voor B2C (business-to-consumer) betekent.

Kreapaint brengt als solide partner de haar toevertrouwde opdrachten voor elke betrokken partij tot een goed einde.

Kreapaint onderscheidt zich door met haar klanten/opdrachtgevers mee te denken in het aanbieden van oplossingen voor al hun decoratiewerken en bovenal voor al hun decoratievragen. Daarnaast werkt Kreapaint ook aan een bedrijfsklimaat waarin werknemers zich goed voelen en zich kunnen ontplooien. Kreapaint wil ook in de toekomst een goed gestructureerd bedrijf zijn met gezonde bedrijfsresultaten. Alleen op die manier kan Kreapaint ook de maatschappelijke projecten waarin zij zich engageert, blijven steunen.

Onze visie

Kreapaint groeit van B2B naar B2C

In 2013 heeft Kreapaint de transitie gemaakt van een bedrijf dat voornamelijk actief was op grote schilders- en afwerkingsprojecten naar een bedrijf dat B2B en B2C projecten combineert om voor beide opdrachtgevers een unieke toegevoegde waarde te bieden.

De laatste jaren hebben we een enorme prijsdruk ervaren in de B2B-projectmarkt omwille van concurrentie door, al dan niet legale, buitenlandse arbeidskrachten. Gezien Kreapaint maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel draagt hebben we heel bewust gekozen om hier niet aan deel te nemen. Dit impliceerde weliswaar dat het niet makkelijker werd om grote projecten binnen te halen. Om dat te compenseren hebben we gerelateerde markten aangeboord en hebben we een andere benadering van de markt als standpunt ingenomen.

De geboorte van de Kreapaint Concept Store

Kreapaint heeft meerwaarde gecreëerd voor klanten dankzij het oprichten van een Concept Store, waar architecten en bouwheren de mogelijkheid krijgen om hun keuzes te maken op grote stalen in levensechte ruimtes.

Zo werden onze projecten kleiner van formaat, maar konden we met eigen mensen blijven werken. Een bijkomend voordeel was dat er een mooie toonzaal ontstond die ook kon gebruikt worden voor de particuliere doe-het-zelver. Het verschil met een traditionele verfwinkel, waarvan er vroeger in elk dorp wel eentje was, is nog nooit zo groot geweest!

Door de stap naar een concept store te zetten vond natuurlijk ook de particulier, die de werken niet zelf wou uitvoeren maar wel zeker wou zijn van de kwaliteit, zijn weg naar Kreapaint.

Een verregaande bijscholing van het Kreapaint team en een degelijke opvolging van de werken heeft ervoor gezorgd dat er nu dagelijks twee ploegen op de baan zijn die enkel particulier schilderwerk uitvoeren en soepele vloeren plaatsen.

Kreapaint ontplooit dochterbedrijven

De start van onze concept store heeft zijn doel niet gemist. We hadden nooit verwacht dat mede door de ver doorgedreven publiciteitscampagnes, onze grootste tak, zijnde de projectafdeling, invloed zou ondervinden van de opstart van ons particulier verhaal. Hierdoor beslisten we om de Kreapaint structuur te optimaliseren met 4 dochterbedrijven.

Historiek

Na vijftien jaar ervaring in zowel binnen- als buitenschilderwerk richt Rob Vandezande in 2004 Kreapaint op, gericht op de projectmarkt en de grote buitenschilderwerken. Met veel inzet en inspiratie groeit de zaak snel uit tot een vaste waarde in het schilderslandschap en een sterk bedrijf met meer dan 50 medewerkers.

In 2013 ontstaat het idee om zowel de projectmarkt als de particuliere markt te bedienen met een heuse belevingswinkel. De grote opdrachtgevers maakten vroeger vaak kleur- en materiaalkeuzes op de werven, op basis van kleine stalen. Voortaan kunnen klanten in een mooi uitgeruste showroom en in alle rust producten selecteren en combineren.

Na een verbouwingsperiode van drie maanden opent in oktober 2015 de eerste Kreapaint Concept Store haar deuren aan de Industrieweg in Paal-Beringen. Een spectaculaire ruimte waar iedereen, zowel de doe-het-zelver als de (binnenhuis)architect, vrij binnenstapt om zich te laten inspireren door het uitgebreide aanbod van stijlvolle, betaalbare Belgische decoratiemerken. Met het professionele advies van storemanager Wendy Van Geel kan je meteen zelf aan de slag. Voor een totaalprojectinrichting doet Wendy op haar beurt beroep op de zeer ervaren medewerkers van de projectmarkt, die in hetzelfde gebouw gehuisvest zijn.

Onze ervaring leert dat meer en meer klanten op zoek zijn naar een goede uitvoerder van hun verbouwingswerken. Zo heeft Wendy drie mensen met de nodige opleidingen laten ontplooien tot particuliere schilders. Een totaal andere markt met een veel hogere afwerkingsgraad. Een schot in de roos zo blijkt, want na drie jaar zijn er dagelijks twee ploegen op de baan om de uitvoering van de particuliere schilderwerken in goede banen te leiden. Deze werken worden ook zeer strikt opgevolgd door zowel Rob als Wendy en het is pas gedaan met werken als zowel wij als de klant tevreden zijn over de uitvoering van de werken. Zonder bijkomende kosten van eventuele extra lagen of dergelijke.

Tot slot wordt de plaatsing van soepele vloeren ook door onze plaatsers uitgevoerd. Immers als je woning ouder is dan 10 jaar, dan heft het btw-verschil de grootste kost van de plaatsing op.